Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Педагошка психологија | |||
Наставник (за предавања) | Павличевић М. Славица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Рилак Д. Лидија | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је припрема студената да: 1. Усвоје базични фонд појмова и информација као што су:учење, памћење и заборављање,ретроактивна инхибиција, трансфер учења и сл.; 2. Стекну увид у савремене теорије учења и њихове импликације у пракси; 3. Спознају учење као континуирани процес; 4. Изграде позитивне стратегије и методе активног, интерактивног и кооперативног учења; 5. Науче да решавају проблеме мотивације деце за рад и учење, развијајући унутрашњу мотивацију; 6. Усвоје елементарне методолошке и методичке принципе и технике неопходне за истраживачки и евалуаторски рад у области педагошке психологије. | |||
Исход предмета |
По успешном завршетку курса студенти би требало да буду способни да: 1. Дефинишу основне теоријско-методолошке оријентације у педагошкој психологији, 2. Изводе и примењују решења на основу познавања учења и мотивационих процеса; 3. Креирају подстицајну средину за учење у којој деца могу да бирају, доносе одлуке, показују иницијативу и самосталност у раду; 4. Анализирају утицај биолошких, социјалних, психолошких и културолошких чиниоца на учење; 5. Ефектно презентују достигнућа савремене педагошке психологије и струке васпитача;6. Показују способност процењивања и тумачења тестовних задатака. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Педагошка психологија као научна дисциплина.Предмет и задаци педагошке психологије.Појам и облици учења. Учење и когнитивни развој.Однос учења и сазревања. Активност индивидуе. Игра и учење. Значај раног учења.Говор у функцији развоја способности за учење.Индивидуалне разлике у учењу.Вештине мотивације и самоотивације. Како се носити са успехом и неуспехом. Савремени когнитивни приступи учењу.Метакогниција и саморегулисано учење.Улога васпитача у мотивацији за учење. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Научни статус појмова у психологији учења; Конструктивизам и конструисање знања;Фактори који утичу на процес учења; Еколошки аспект и значај срединских услова. Методе активног учења.Емоције , мотивација и учење. Подстицајни програми (Учионица добре воље, Самопоштовање, Дечја права, Чувари осмеха, Умеће одрастања итд.);Учење путем медија; Учење деце са посебним потребама. Даровита деца. | |||
Литература | ||||
1 | Пешић М. (1985): Мотивација предшколске деце за учење, Београд, Завод за уджбенике и наставна средства | |||
2 | Вучић Л. (2006): Педагошка психологија , Београд, ЦПП | |||
3 | Ивић И. И сар. (2002), Активно учење 2, Београд УНИЦЕФ и Институт за педагогију | |||
4 | Павличевић С.и Томић И. (2008):Програмирано учење и е-learning у образовању васпитача, Личност , професија и образовање, III Међународна конференција "Дани примењене психологије ", Ниш, Филозофски факултет | |||
5 | Vasta R., Haith M., Miller, S.A. (2005):Дечја психологија, Јастребарско, Наклада Слап,(одабрана поглавља) | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Интеративна предавања и вежбе, навођење примера из праксе, дискусионе групе, радионице, Пројекти, Семинарски радови, активне и интерактивне методе наставе, тимски рад, рад у малим групама, презентације резултата рада, практична разрада подстицајних програма. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 30 | |
практична настава | 15 | усмени испит | ||
колоквијуми | 30 | |||
семинари | 15 | |||
210917МС / 210917MS
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Мастер струковне студије, други ниво | |||
Назив предмета | Ликовно васпитање деце и нови медији | |||
Наставник (за предавања) | Панић С. Немања | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Панић С. Немања | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
-развијање ликовног изражавања студената у новим медијима; -увођење нових медија у ликовно васпитање предшколаца; -естетика новог ликовног израза; -ликовно васпитање и визуелна комуникација у стварном и виртуелном простору | |||
Исход предмета |
-ликовно изражавање у техникама нових медија; -реализација ликовних ррадионица и уметничких пројеката; -коришћење нових медија у вртићу; -нови медији , креативна пракса и деловање на културну и васпитнообразовну заједницу; | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
-увод у нове медије; -стварни и виртуелни простор; - ликовно обликовање у новим медијима; -веб странице, блог, друштвене мреже и визуелна комуникација; - фотографија, стрип, видео, анимација; -дете и нови медији; - дете и естетика виртуелне стварности; - уметничка истраживање и креативне праксе | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | -креирање визуелног идентитета; - визуелни језик и комуникација; -канали визуелне комуникације; - ликовни израз у новим медијима ( фотографија, стрип,анимација, видео); -визуелна препо-знатљивост у виртуелном простору; -нови медији у вртићу; - естетика новог ликовног обликовања | |||
Литература | ||||
1 | Graj, O. (2008) Virtuelna umetnost, Beograd:Clio | |||
2 | Crnobrnja, S.(2014) Novi mediji idrustvene mreze, Beograd:Centar za medije | |||
3 | Crnobrnja, S.(2015) Estetika televizije i novih medija, Beograd:Clio | |||
4 | Stojnic, A. (2015) Teorija izvodjenja u digitalnoj umetnosti, Beograd: Fakultet za medije I komunikaciju | |||
5 | Filipovic, S.(2011) Metodika likovnog vaspitanja I obrazovanja, Beograd:Klett | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 50 | Завршни испит | 50 | |
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||
практична настава | усмени испит | 50 | ||
колоквијуми | 30 | |||
семинари | ||||
210916П / 210916P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Сценска уметност и луткарство | |||
Наставник (за предавања) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Дуковић П. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
-да студенте упозна са цивилизацијским значајем и основама сценске уметности;-да омогући студентима да схвате значај и смисао дечје сценске игре;-да пружи јаке основне темеље из практичног рада са сценском лутком;-да их оспособи за разумевање сценске уметности,суштине и задатка овог предмета као теоријске и практичне основе за планирање и реализацију активности сценских и луткарских игара са децом. Програм је у корелацији са предметима језичко-уметничке вредности. | |||
Исход предмета |
-очекује се да студенти након положеног испита могу да -правилно тумаче и анализирају појмове сценске уметности и луткарства;-самостално користе стручну литературу и критички просуђују сценске и луткарске представе за децу;-разликују врсте и типове сценских лутака;-израђују и примењују различите врсте сценских лутака у васпитно-образовном раду;-самостално користе стечена сазнања и стваралачке способности на подручју сценског израза у раду са децом;-организују и самостално изводе луткарске игроказе;-примењују метод драматизације |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Сценска уметност-појам,функције,поделе.Особеност жанрова.Порекло и развој сценске уметности.Дете и сценска уметност.Блискост сценске уметности и дечијих игара. Глума као основа сценске уметности.Облици сценске комуникације.Структура драмског текста,драмски ликови,дијалог,сукоб.Бајке и басне као игрокази и тумачи људске судбине.Луткарство-шта је?Историја луткарства.Врсте луткарског позоришта и њихове технике.Лутка у вртићу.Основни типови лутака-гињол.марионета,лутка на штапу,позориште сенки,лутка-чарапа.Од идеје до израде.Анимација и говор. Васпитачева луткарска импровизација,драматизација.Луткарска драматургија и луткарски текст.Методски рад у игри са сценском лутком.. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | израда разних врста и типова лутака ,њихова анимација .Писање луткарских текстова и коришћење методе драматизације.Сценска реализација луткарских етида и игроказа. | |||
Литература | ||||
1 | Покривка,Власта:Дијете и сценска лутка,Школска књига,Загреб,1980 | |||
2 | Миловановић,Ана:Фолклорне лутке на штапу,Виша школа за образовање васпитача,Алексинац,2003 | |||
3 | Чакић-Симић,Наташа:Белешке луткарског помоћника,Креативни центар,Београд,2007 | |||
4 | Грант,Нил:Историја позоришта,Завод за уџбенике и наставна средства,Београд,2006 | |||
5 | Каменов,Емил;Филиповић,Сања:Мудрост чула 5 део,Драгон,Нови Сад,2010 | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
радионичарски интерактивна,демонстративна | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 40 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | ||||
210916J / 210916J
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Нега деце са основама педијатрије | |||
Наставник (за предавања) | Добричић-Чеврљаковић Д. Невенка | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Чеврљаковић М. Ива | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Да студенти стекну основна знања о карактеристикама развоја, овладају вештинама неге и васпитања деце у јаслицама, социјалним и здравственим установама | |||
Исход предмета |
Оспособљавање студента за континуирану и укупну физичку заштиту дететау јаслицама, социјалним и здравственим установама, третман болесне деце, као и способност да самостално креира активности деце уз давање потребне неге и васпитних инструкција |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Елементи система здравствене заштите деце . Природна и вештачка исхрана, нормалан раст и развој, нега детета, дејство особених физичких, социјалних и културних услова у којима дете започиње живот | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Јединство здравствене неге и васпитног рада –параметри раста и развоја, третман детета у оспиталним условима, игра као посебна активност значајна за рани развој детета, обука родитеља у контроли неге здравог и болесног детета у кућним условима | |||
Литература | ||||
1 | Маринковић Љ.: Здравствена нега у педијатрији; Г.А.Д. Београд, 2007 | |||
2 | Перишић В.,Јанковић Б.: Педијатрија,Уџбеник за студенте медицине ;Медицински факултет Београд 2010 | |||
3 | ||||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, презентације, консултације, коришћење домаће и стране литературе, семинарски рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||
практична настава | 20 | усмени испит | 40 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 15 | |||
210817МС / 210817MS
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Мастер струковне студије, други ниво | |||
Назив предмета | Музичка уметност и предшколско дете | |||
Наставник (за предавања) | Васић Д. Александар | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Митић Д. Марјан | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
"Циљ овог студијског премета је да - студенти развију вештину за дириговање дечјих песама - студенти науче да аранжирају дечје песме за Орфов инструментариј - студенти науче да препознају музичке облике у слушаним композицијама - студенти науче да анализирају одабране музичке композиције - студенти науче да разликују музичке инструменте на којима се изводе одређене композиције" | |||
Исход предмета |
"По успешном завршетку курса студенти би требало да буду оспособљени да: - препознају музичке облике у слушаним композицијама - анализирају композиције и праве разлику у зависности од музичких облика у којима су композиције написане - диригују дечјим хором у предшколској установи - свирају и аранжирају дечје песме прилагођене за разне манифестације - примењују стечена знања у пракси - разликују музичке инструменте у слушаним композицијама - објасне поделу музичких инструмената - опишу историјат најважнијих представника сваке групе инструмената " | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
"Подела музичких инструманата – жичани, дувачки и удараљке. Историјат најважнијих представника сваке групе инструмената, изглед инструмената, техника свирања и тон, литература. Препознавање музичких инструмената у слушаним композицијама. Основни елементи музичких облика – мотив, реченица, период, дводелна песма, троделна песма, сложена троделна песма.Анализа песама и композиција из нотног текста. Анализа слушаних песама и композиција" | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Вежбе, Други облици наставе | |||
Литература | ||||
1 | Вукомановић, Н. (1984). Растимо с песмом, 2. проширено издање, Горњи Милановац: Дечије Новине. | |||
2 | Јабланов, Н. (2005). Народне песме и игре (за децу, родитеље, васпитаче и учитеље). Београд: Креативни центар. | |||
3 | "Властимир Перичић, Душан Сковран, Музички облици, Универзитет уметности у Београду, 1986. " | |||
4 | Дејан Деспић, Музички инструменти, Универзитет уметности у Београду, 2002 | |||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, коришћење литературе, примена савремених наставних метода, презентација индивидуалног рада, припрема за тестове и испитне вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||
практична настава | 15 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 40 | |||
семинари | ||||
210816П/ 210816P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Телесни развој и здравствено васпитање | |||
Наставник (за предавања) | Милослав Б. Марковић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Милослав Б. Марковић | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
да студенти стекну знања из телесног раста и развоја деце | |||
Исход предмета |
У оквиру овог студијског предмета студент ће бити оспособљен да: спроводи негу, хигијену и здравствен одгој малог детета; разликовати најчешће дечије болести; рано открити поремећаје у развоју и применити мере услед благих одступања у развоју; изводити прву помоћ. | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Основи медицинске физиологије; Оплођење; Полне ћелије и жлезде; Одређивање пола; Фазе пренаталног периода; Неправилности развоја у пренаталном периоду; Периодизација детињства; Најчешћи поремећаји у расту и развоју предшколске деце; Урођене мане као последица неправилне антенаталне заштите; Лична хигијена и ментална хигијена; Хигијена исхране; Дечије болести; Повреде и прва помоћ. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Оплођење; Полне ћелије и жлезде; Одређивање пола; Фазе пренаталног периода; Неправилности развоја у пренаталном периоду; мере услед благих одступања у развоју; Периодизација детињства; Најчешћи поремећаји у расту и развоју предшколске деце; Урођене мане као последица неправилне антенаталне заштите; Лична хигијена и ментална хигијена; Хигијена исхране; Дечије болести; Повреде и прва помоћ. Правилно спровођење неге, хигијене и здравственог одгоја малог детета; разликовање најчешћих дечијих болести; рано откривање поремећаја у развоју. | |||
Литература | ||||
1 | Марковић М.(1996). Телесни развој и здравствено васпитање.Шабац: Виша школа за васпитаче. | |||
2 | Антонијевић Ж. (2001). Телесни развој и здравствено васпитање. Београд: Виша школа за васпитаче. | |||
3 | ||||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Програмски садржај студијског предмета реализује се у облику предавања, теоријских вежби и самосталног рада студената. Предавања се углавном своде на саопштавања непознатих чињеница и објашњавања нових појмова. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||
практична настава | 15 | усмени испит | 40 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 10 | |||
210816П/ 210816P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Основе природних наука | |||
Наставник (за предавања) | Марија С. Најдановић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Марија С. Најдановић | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
"Студенти ће: - разумети основне природне законе; - схватити комплексност веза између живе и неживе природе; - бити упознати са основним физичким, хемијским и географским појмовима и појавама; - схватити заначај фенотипских модификација и генотипских варијација; - разумети значај улоге човека у природи; - бити упознати са основама фенологије. " | |||
Исход предмета |
По успешном завршетку овог курса студенти би требало да: - дефинишу основне карактеристике материје и метаболизма као кључа живота; - разумеју узрочно-последичне везе између живе и неживе природе; - опишу значај ДНК као основног животног молекула неопходног за еволуционе процесе; - направе одговарајуће хербаријуме и инсектаријуме применом основних принципа биномне номенклатуре; - препознају различите основне таксономске категорије бескичмењака и кичмењака; - развију протоколе за фенолошка посматрања. | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Материја - појам, основна својства, макро и микроелементи, хемијске и физичке промене. Универзум, небеска тела. Вода - значај, кружење, загађивање. Ваздух - значај, загађивање. Магнетизам. Електрицитет. Жива природа - организација, основна својства живе материје. Животни молекул - ДНК и наслеђивање. Човек као биолошко биће - еволуција, основи генетике и физиологије. Биљке - грађа, подела, основни принципи систематике, бинарна номенклатура. Животиње - бескичмењаци и кичмењаци, подела. Копнене и водене животне заједнице. Фенологија. Ротација. Револуција. Географска карта, насеља, становништво, предели Србије. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Основне особине и агрегатна стања воде. Основне особине ваздуха, кисеоник - значај и улога. Магнетизам. Појам и врсте електрицитета. Основни животни поцеси. Метаболизам као кључ живота. Фенотипске модификације и генотипске варијације. Значај хумане генетике и еугенике. Микроорганизми људског тела. Биљке наших крајева - јестиве, лековите, отровне, зачинске, украсне. Основни принципи систематике, израда хербаријума. Домаће и дивље животиње. Израда акваријума у инсектаријума. Фенолошка посматрања. Израда календара природе и годишњих доба. Национални паркови Србије. | |||
Литература | ||||
1 | Матановић В: Одабрана поглавља из природних наука, Учитељски факултет, Београд 1997. | |||
2 | Михајловић Љ; Михајловић Н: Хумана генетика, Висока медицинска школа, Ћуприја 2009. | |||
3 | Др Невенка Михајловић, Др Љубиша Михајловић:Методика упознавања околине,Пирот, 2011. | |||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Настава је креативна и интерактивна. Предавања се одвијају вербалном и дијалошком методом, фронтално. Вежбе се одвијају у групама уз менторски систем рада, темељну анализи семинарских радова, изналажење нових идеја и неговање активне критичке дискусије. За предавања и вежбе се користе сва доступна средства и помагала. Консултације се одвијају једанпут недељно индивидуалним радом наставника са студентима. Вредновање рада студената обухвата све инструменте савремене методичке евалуације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | 20 | |||
210717МС / 210717MS
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Мастер струковне студије, други ниво | |||
Назив предмета | Енглески језик | |||
Наставник (за предавања) | Јовичић Д.Зорица | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јовичић Д. Зорица | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | Знање енглеског језика на нивоу Б1 или вишем Заједничког европског оквира, уколико студент није пратио наставу и положио испит из Енглеског језика струке на основним студијама. | |||
Циљ предмета |
Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу B2/C1 Заједничког европског оквира) неопходних за самостално коришћење стручне литературе на енглеском језику. Оспособљавање за критичко читање стручне литературе, за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, за превођење са енглеског и на енглески језик, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама. | |||
Исход предмета |
"По завршетку курса студенти би требало да: - самостално користи енглески језик у комуникацији (усменој и писаној) везаној за струку; - разуме слушањем и читањем излагања и текстове из области струке (стручна литература на енглеском језику, аудио и видео материјал, материјал на интернету); - презентује резултате рада на пројекту самостално, у пару или групи; - пише резимее, извештаје и краће стручне текстове у академско-научне сврхе; - користи енглески језик као средство за стицање нових знања и вештина из области струке самосталним трагањем за стручном литературом на енглеском језику из уже научне области којој се бави и - самостално унапређује сопствено знање језика и језичке вештине коришћењем научне и стручне литературе на енглеском језику, у писаној и електронској форми. " | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Одлике академског дискурса у усменој и писаној форми; преглед граматике енглеског језика карактеристичне за стручни енглески језик и академски начин изражавања (пасивне конструкције, модали, номиналне конструкције, предлошке конструкције, конструкције са инфинитивом, партиципима и герундом, деривација префиксима и суфиксима, координативни везници и друга кохезивна средства); технике академског читања и језичка анализа стручног текста; правила писања академског текста (писање резимеа, извештаја, есеја и презентација; навођење литературе и цитирање); основе теорије превођења; стратегије за развој језичких знања и вештина на академском нивоу. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу) неопходних за читање стручне литературе, за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама. Уочавање особености академског писаног језика и језика струке, овладавање стручном терминологијом на енглеском језику, стицање способности критичке анализе стручних текстова и развијање вештине превођења са енглеског и на енглески језик. Развијање различитих техника читања стручног текста и способности језичке анализа стручног текста, уочавање начина организовања информација и особености жанра, разликовање кључне идеје текста од детаља који је поткрепљују, предвиђање информација на основу претходног знања и закључивање на основу контекста. Исказивање сопственог става и мишљења у оквиру дискусије о стручним темама. Оспособљавање за самостално трагање за академским текстовима из области струке на интернету и за самостално презентовање стручног садржаја. Развијање интересовања за личним професионалним усавршавањем коришћењем стручне литературе на енглеском језику. | |||
Литература | ||||
1 | Zemach, D., Rumisek, L. (2005). Academic Writing: from paragraph to essay. Oxford: MacMillan. | |||
2 | Davis, J., Liss, R. (2007). Effective Academic Wtiting 3. New York: Oxford University Press, (115-176). | |||
3 | Savić, V. (2009). English for Academic Purposes for Students of Education. (збирка аутентичних стручних текстова из области педагогије и методике). | |||
4 | Hewings, M. (2001). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. | |||
5 | Murphy, R. (2004). English Grammar in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
3 | 3 | |||
Методе извођења наставе |
Пленарно, рад у пару или групи, дискусије, презентације, консултације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 30 | Завршни испит | 70 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |
практична настава | усмени испит | 30 | ||
колоквијуми | 20 | презентација пројекта | 20 | |
семинари | ||||
210716П/ 210716P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Енглески језик 2 | |||
Наставник (за предавања) | Милосављевић А. Ана | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Милосављевић А. Ана | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Овладавање стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области; стицање вештина различитих врста читања на страном језику; овладавање вештином писања извештаја, приказа и сажетака на страном језику; побољшање вештине усменог излагања стручног садржаја у оквиру обрађених тема | |||
Исход предмета |
Студенти би требало да: 1) владају обрађеном стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области и да је користе у исходима осталих циљевa; 2) овладају вештином интензивног читања стручног текста; 3) побољшаjу већ постојеће вештине екстензивног и површног читања стручног текста; 4) овладају вештином концизног усменог излагања на тему из области струке; 5) буду у стању да напишу извештај, приказ и сажетак на стручну тему; 6) слушају и разумеју кратко излагање из стручне области | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Интензивна обрада текстова из следећих области: 1) дечија психологија, 2) педагогија, 3) теме из свакодневног живота и рада васпитача као и 4) одабране граматичке јединице. Из ових области издвајају се лексичке и граматичке јединице у складу са циљевима предмета. У оквиру ових тема развијају се елементи вештина читања, писања, говора и слушања чији је садржај наведен у садржају практичне наставе. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Развијање вештина: 1) слушање (праћење упутстава, тражење појединачне информације, општи садржај), 2) читања (неколико врста читања, интензивно и екстензивно), 3) говора (парцијалног и обједињеног исказа: трансакција, кратки исказ, приказ, извештај и аргуменат) и 4) писања (сложена реченица, параграф, дискурс маркери, аргумент, извештај и нарација). Уз то студенти вежбају одређене граматичке јединице као подршку за остале говорне вештине | |||
Литература | ||||
1 | Енглески језик, приручник (у припреми) на основу постојећег приручника др Зорица Јовичић | |||
2 | Збирка лектира на енглеском језику из школске библиотеке | |||
3 | Граматика енглеског језика по избору студента | |||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Интензивна и екстензивна обрада текстова кроз предавања и вежбања, као и индивидуални рад. Метода предавања, структурираног вежбања и рада са текстом, метода самосталног рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 30 | Завршни испит | 70 | |
активност у току предавања |
30 | писмени испит | 30 | |
практична настава | усмени испит | 40 | ||
колоквијуми | ||||
семинари | ||||
210616П/ 210616P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Култура говора са реториком | |||
Наставник (за предавања) | Др Милентије Ђорђевић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Станисављевић Б. Невена | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са основама ортоепије; Особине доброг (правилног говора). Оспособљавање за узорну комуникацију у васпитно-образовном раду и свим другим приликама. Усвајање разноврсних облика језичке комуникације, стиловима, и елементима дикције. Оспособљавање за процењивање квалитета говора и говорних порука. Оспособљавање за корективни рад . | |||
Исход предмета |
Студенти су савладали основе културе говора и основе реторике .Оспособљени су да препознају све елементе правилног говора , да својим узорним говорењем утичу на своје васпитанике. Студенти, после завршеног курса, знају да опишу и разликују основне српске акценатске норме, основе дикције и да стечена знања креативно примене. Такође они могу да компетентно процењују степен усвојености вештине и умећа говорења. | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Језик, појам и дефиниције. Дефиниција говора. Појам и елементи информације и комуникације.Говор (усмени и писмени).Култура говора; основна својства доброг говора (правилност, јасноћа, језгровитост, течност, сврсисходност). Говор и стил; врсте стилова. Физиолошке основе и акустика говора. Глас и фонема, говор, говорне вежбе. Структура говорног исказа. Култура говора и граматичке норме. Вредност усменог говора (интонација, јачина, пауза, темпо, мимика итд.) Говорни рељеф. Видови усменог изражавања. Комуникативни дискурси. Интерпретативни и комуникативни дискурси. Акценат и акцентуација. Версификација. Фигуративност говора. Култура говора и реторика. Основни појмови реторике и основе беседничког умећа. Патологија говора. Бирократизација језика и говора. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | У оквиру вежбања студенти ће имати низ практичних вежби као што су ситуациони говори, извештавање,приповедање, описивање , читање, конферанса, пригодни говор, говор у медијима (на радију и телевизији). Стилске вежбе, акценатске вежбе; вежбе у уочавању и исправљању говорних неправилности. Беседа, беседа ex tempore. | |||
Литература | ||||
1 | Шипка,М. (2008). Култура говора. Нови Сад: Прометеј | |||
2 | Живковић,Д. (1998) .Теорија књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства | |||
3 | Станојевић,О,Аврамовић,С. (2002) .Ars rhetorika вештина беседништва. Београд: Службени лист | |||
4 | Косановић,Ј. (2002). Култура говора са реториком. Сомбор: Учитељски факултет Сомбор | |||
5 | Ђорђевић,М. (1999). Најлепше српске беседе. Београд: Просвета | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Метода предавања, говорне анализе, говорне интерпретације и вежбе, презентације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 50 | Завршни испит | 50 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |
практична настава | 20 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | ||||