Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Моторичке игре деце јасленог узраста | |||
Наставник (за предавања) | Ђорђевић М. Марија | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Ђорђевић М. Марија | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са феноменом моторичке игре. Схватање значаја о интегралности и васпитној функцији моторичке игре у раду са децом јасленог узраста.Оспособљавање студената за стваралачку примену моторичких игара и игроликих активности у раду са децом јасленог узраста. | |||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти би требало да буду способни да: -дефинишу феномен моторичке игре и њене васпитне функције у раду са децом јасленог узраста; -примењују моторичке игре и игролике активности зависности од узраста; -примењују моторичке игре и игролике активности за развој грубе и фине моторике; -описују различита основна и помоћна средства у раду са децом јасленог узраста; -израђују импровизоване реквизите који се користе у моторичким играма; -састављају план рада за одређену моторичку активност; -демонстрирају стручност кроз различите моторичке игре и игролике активности. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Значај моторичке игре за интегрални развој деце јасленог узраста. Моторичка игра у физичком васпитању деце јасленог узраста. Врсте моторичких игара. Варијанте моторичких игара. Моторичке игре у систему организационих облика активности. Моторичке игре у систему васпитних група и дневног плана рада. Специфичност покретних игара зависно од узраста. Моторичке игре и игролике активности за децу узраста 1-2 године. Моторичке игре и игролике активности за децу узраста 2-3 године. Моторичке игре и игролике активности за развој фине и грубе моторике. Методичка упутства у реализацији моторичких игара у раду са децом јасленог узраста. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Избор и примена моторичких игара у раду са децом јасленог узраста. Писање припрема за реализацију моторичких игара и игроликих активности са децом јасленог узраста. Израда импровизованих реквизита који се могу користити у моторичким играма и игроликим активностима у раду са децом јасленог узраста. | |||
Литература | ||||
1 | Шаин, М., Марковић, М., Ковачевић, И., Даневски, Д., и Пађан, М. (2000). Корак по корак - васпитање деце до три године. Београд: Креативни центар. | |||
2 | Џиновић - Којић, Д. (2011). Методика физичког васпитања предшколског детета. Београд:Учитељски Факултет. | |||
3 | Богосављев, М. (1997). Покретне игре у дечијем вртићу. Нови Сад: Драгон. | |||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Академско излагање, расправа на унапред најављену тему, писмени радови студената, компарирање, учење откривањем, интерактивно учење, трагање за информацијама на интернету, стварање нових идеја и релација, практични радови студената. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 15 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 25 | |||
семинари | 20 | |||
513216П / 513216P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика физичког васпитања 1 | |||
Наставник (за предавања) | Станишић Р. Ирена | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Станишић Р. Ирена | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Омогућити студентима да схвате значај Mетодике физичког васпитања и значај физичког васпитања; пружити опште образовање из науке о физичкој култури; усмерити студенте на свеукупне дететове потребе кроз усвајање сазнања о законитостима процеса трансформације и позитивне промене антрополошких обележја деце; упознати студенте са утицајем телесних вежби на организам детета; развити способност самосталног планирања усмерених активности и других облика рада у вртићу; омогућити студентима да се теоретски и практично оспособе за самостално извођење активности из Методике физичког васпитања у све три групе, остварујући циљеве и задатке физичког васпитања. | |||
Исход предмета |
Након упешног завршетка курса студенти би требало да буду способnи да: кoристе терминологију у физичкој култури; Разликују психофизичке карактеристике деце од рођења до поласка у школу; Прате раст и развој деце у одређеном временском периоду; Примењују методичка упутства за подстицање и развијање разних облика кретања; Планирају усмерену активност користећи основне методе, принципе и средства рада; Примењују вежбе за развој мишића раменог појаса и руку, мишића ногу и стопала, трбушних мишића и леђних мишића; Анализирају програмске садржаје кроз одговарајуће облике активности-покретне игре, јутарње телесно вежбање, усмерену активност, шетње и излети и дечји плес деце предшколског узраста. Објасне покретне игре у зависности од узраста и облика кретања. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Кратак осврт на историјски развој физичке културе; Физичка култура – појам и подела; Дефиниција општих појмова у физичкој култури; Појам, предмет и задаци методике физичког васпитања; Повезаност методике физичког васпитања са другим наукама и методикама; Методика физичког васпитања као наставна дисциплина; Предмет, циљ и задаци физичког васпитања; Принципи физичког васпитања; Средства физичког васпитања; Методе физичког васпитања; Утицај телесних вежби на организам детета; Фактори раста и развоја; Моторичке способности и могућност њиховог развоја код деце предшколског узраста; Методички приступ развоја моторних способности. Организација физичког васпитања; Организационе форме рада у предшколским установама; Припрема васпитача за рад; Планирање васпитно образовног рада; Дозирање оптерећења; Праћење развоја деце и евидентирање; Писање припреме; Здравствена култура, чување и унапређење здравља; Активности на води; Активности на снегу. Вежбе за развој мишића раменог појаса и руку, мишића ногу и стопала, трбушних мишића и леђних мишића | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Ставови и положаји тела, основне равни у којима се врше покрети. Покретне игре у зависности од узрасне групе. Покретне игре у зависности од облика кретања. Комплекс вежби обликовања без реквизита. Комплекс вежби са вијачом, лоптом, врећицама, обручем, палицом. Структура писане припреме. Облици кретања: ходање, трчање, скакање, поскакивање, пењање, провлачење, пузање, бацање, хватање, гађање, вођење лопте, колутање, дизање и ношење, потискивање и вучење, санкање, пливање, вожња трицикла, котураљки, трицикла тротинета и бицикла. | |||
Литература | ||||
1 | Станишић, И. (2011). Практикум из Методике физичког васпитања. Крушевац: Sigraf, самостално издање аутора. | |||
2 | Џиновић–Којић, Д. (2002). Физичко васпитање предшколског детета. Београд: самостално издање аутора. | |||
3 | Ђурковић, З. (1995). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Шабац: Виша школа за образовање васпитача. | |||
4 | Cтанишић, И. (2014).Реализација усмерене активности из физичког васпитања кроз драматизацију бајке "Црвенкапа" код деце предшколског узраста. Педагошка стварност, 3, 525-543. | |||
5 | Станишић. И (2013). Методика физичког васпитања деце предшколског узраста. Ниш: Самостално издање аутора. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања (у школи), семинара, теоријских вежби (у школи), самосталног рада студената и израда писаних припрема за практични рад, коришћења мултимедија и Интернета | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||
практична настава | 5 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30+30 | |||
семинари | ||||
513116П / 513116P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика ликовног васпитања 1 | |||
Наставник (за предавања) | Панић С. Немања | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Панић С. Немања | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање основних садржаја ликовног васпитања; Стицање знања из методике и превођење ликовних садржаја у процес ликовног васпитања; Оспособљавање за извођење ликовних активности; Овладавање савременим облицима васпитно образовног рада;Самосталност у реализацији свих програмско планских садрзаја; | |||
Исход предмета |
Након упешног завршетка курса студент би требало да буде способан да: познаје основне појмове методике ликовног васпитања; препознаје специфичности ликовног васпитања; тумачи специфичности дечјег ликовног изражавања; користи ликовне садржаје у процесу ликовног васпитања; примењује адекватне методе и облике рада; демонстрира организацију ликовних активности |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Млв као наставна и научна дисциплина; Основе ликовног васпитања; Елементи васпитног рада; Садржај и планирање ликовног васпитања; Примена у пракси теоријских поставки млв; Организација и извођење ликовних активности; Процењивање дечјих ликовних радова; Друге активности на равијању ликовне културе | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Симулација ликовних активности, мотивација, ликовни проблем, технике и материјали, облици рада, формирање ликовног мотива, организација ликовног простора, организација приредби и зложби, адекватна реакција васпитача, развој дечијег ликовног изражавања, моделовање писаних припрема за ликовне активности. | |||
Литература | ||||
1 | Карлаварис, Б. Методика ликовног васпитања предшколске деце, ЗУНС, Београд, 1986. | |||
2 | Филиповић, С. Методика ликовног васпитања и образовања, Клет, Београд, 2011. | |||
3 | Филиповић, С. Каменов, Е. Мудрост чула 3, Драгон, Нови Сад, 2009. | |||
4 | Негру, А. Методика ликовног васпитања, Виша школа за васпитаче, Вршац, 2002 | |||
5 | Марковић, М. Корак по корак 2, Креативни центар, Београд, 2002 | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања (у школи), семинарски радови, теоријске вежбе (у школи), самостални рад студената на изради писаних припрема за практични рад, коришћење мултимедија и интернета, истраживачки рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 30 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | ||||
513016П / 513016P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика музичког васпитања 1 | |||
Наставник (за предавања) | Васић Д. Александар | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Митић Д. Марјан | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Оспособљавање студената за самостално вођење активности из области музике у свим узрасним групама предшколске установе, посебан осврт на певање песама, правилан одабир квалитетне дечје и уметничке музике, слушање музике, креативне музичке игре, игре са певањем, свирање на Орфовим инструментима, израда дечјих музичких инструмената . | |||
Исход предмета |
По успешном завршетку курса студенти би требало да буду оспособљени да: - препознају циљеве и задатке васпитно образовног рада у музичком васпитању - примењују принципе, методе, облике рада музичког васпитања деце предшколског узраста - владају методским поступцима у обради песме, слушању музике, музичким играма и свирању на дечјим инструментима - самостално припремају усмерене активности из музичког васпитања - организују индивидуалне и групне музичке активности у васпитној групи - усавршавају сопствене потенцијале, музикалност и музички укус |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Општи појам методике; Психофизичке и музичке особине деце предшколског узраста; Методички принципи, методе и облици рада; Нега и култура дечјег гласа; Певање; Обрада песме по слуху; Слушање музике; Избор композиција за годишњи план рада; Музичке игре; Игре са певањем; Игре уз инструменталну музику; Музичка драматизација; Свирање на дечјим музичким инструментима- Орфов инструментариј | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Музичке радионице | |||
Литература | ||||
1 | Ђурковић-Пантелић, М.: Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Виша школа за образовање васпитача, Шабац, 1998 | |||
2 | Манастериоти, В.: Музички одгој на почетном ступњу, Школска књига, Загреб, 1982 | |||
3 | Хиба, Н.: Музика за најмлађе | |||
4 | Зборници дечјих песама и игара разних аутора | |||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, дискусије | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
15 | писмени испит | ||
практична настава | 15 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 40 | |||
семинари | ||||
512916П / 512916P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика упознавања околине 2 | |||
Наставник (за предавања) | Михајловић К. Невенка | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Раичевић Г. Јелена | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | Положен испит Методика упознавања околине 1 | |||
Циљ предмета |
Студенти ће: - бити упознати са начинима успешне организације активности деце; - разумети да за успешну реализацију активности морају бити задовољени принципи научности и основни постулати фундаменталних природних и друштвених наука; - бити свесни заначаја умешности успостављања адекватне комуникације са децом; - схватити да садржај активности мора бити прилагођен могућностима и индивидуалним способностима деце; - одредити предлоге коришћења најпродуктивнијих средстава васпитно-образовног рада на задату тему; - са структуирањем и израдом различитих врста планова и програма активности на предшколском нивоу. | |||
Исход предмета |
По успешном завршетку овог курса студенти би требало да буду оспособљени да: - самостално описују активности на задату тему из области упознавања околине за децу различитих старосних група у предшколској установи; - састављају елаборате, писане припреме и скице организације дневних активности; - категоришу одговарајуће методичке поступке у складу са садржајем активности и старосном групом деце; - организују практично извођење усмерене активности у одговарајућој старосној групи; - успостављају што већи степен корелације методике упознавања околине са осталим методичким дисциплинама током реализације активности на одговарајућу тему; - рангирају и вреднују самокритички сопствене усмерене активности и на основу тога препоручују даљи практичан рад. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Програмски задаци и садржаји у области упознавања околине. Формирање група. Дефинисање тема. Методологија рада. Програмирање и планирање дечјих активности и њихова подела на усмерене, комбиноване и слободне. Избор садржаја за упознавање природне и друштвене средине с циљем схватања њихове повезаности и условљености. Структуирање и организација дидактичких игара са посебним нагласком на игре у кутићима с циљем дечјег упознавања околине. Програмирање и планирање у методици упознавања околине. Израда различитих врста планова рада у области упознавања околине. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Израда плана организације дневних активности, с доминацијом упознавања околине, током једног месеца на основу одређене групе тема и тематским приступом у планирању. Избор, примена и вредновање појединих метода васпитно-образовног рада у области упознавања околине. Избор садржаја активности на задату тему с циљем дечјег схватања њихове повезаности и условљености. Израда предлога коришћења најпродуктивнијих средстава васпитно-образовног рада на задату тему. Различити нивои припрема у области упознавања околине: израда елабората, писане припреме и скице организације дневних активности. | |||
Литература | ||||
1 | Др Љубиша Михајловић, Др Невенка К. Михајловић:Методика упознавања околине, практикум, Сиграф, Крушевац, 2013. | |||
2 | Др Невенка Михајловић, Др Љубиша Михајловић:Методика упознавања околине,Пирот, 2011. | |||
3 | Емил Каменов: Упознавање околине, Драгон, Нови Сад 2002. | |||
4 | Радојковић,Балог,Панић: Упознавање околине,приручник за васпитаче,Стилос,Нови Сад 2009 | |||
5 | Стојановић, Трајковић: Живи свет око нас. Драгон, Нови Сад 2008. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања се одвијају вербалном и дијалошком методом, интерактивно и фронтално. Вежбе се одвијају у групама уз менторски систем рада, темељну анализу писаних припрема, елабората и скица организације дневних активности. Посебна пажња приликом практичног извођења активности поклања се корелацији са ликовним, музичким и изражајним могућностима деце и свим осталим областима васпитно-образовног рада. Вредновање рада студената обухвата све инструменте савремене методичке евалуације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |
практична настава | 30 | усмени испит | 10 | |
колоквијуми | практични део испита | |||
семинари | 30 | завршна активност | ||
512916J / 512916J
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Ургентна стања у педијатрији | |||
Наставник (за предавања) | Драча Р. Сања | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Чеврљаковић М. Ива | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Да се студент оспособи да у ургентним стањима реагује адекватно, спретно, и омогући детету у јаслицама, социјалним и здравственим установама сваку стручну помоћ у датом моменту. | |||
Исход предмета |
Подразумева медицински приступ различитим акутним стањима и болестима, повредана и пружање стручне првепомоћи код акутних станја у болничкимусловима као и у колективном смештају (вртићи, обданишта, институције за децу без родитељског старања и сл. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Специфична стања и болести које захтевају хитну помоћ ( шокна стања, престанак дисања, компромитован срчани рад, срчани застој, већа крварења и обука из специфичне неге у поступцима у оваквим стањима | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Вежбе ургентне неге и обука студената за извођење тих вежби. | |||
Литература | ||||
1 | Барјактаревић Ж.: Педијатрија, ВМШ, Београд, 2000 | |||
2 | Перишић В.,Јанковић Б.: Педијатрија,Уџбеник за студенте медицине ;Медицински факултет Београд 2010 | |||
3 | ||||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, презентације, консултације, коришћење домаће и стране литературе, семинарски рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 20 | усмени испит | 40 | |
колоквијуми | 20 | |||
семинари | 10 | |||
512816П / 512816P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика развијања почетних математичких појмова 2 | |||
Наставник (за предавања) | Најдановић С. Марија | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Најдановић С. Марија | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | Методика развијања почетнх математичких појмова 1 | |||
Циљ предмета |
Оспособљавање студената за планирање, припрему, извођење и евалуацију слободних и усмерених активности из области развоја математичких појмова. Оспособљавање студената за самостално налажење нових и најбољих путева рада у развијању математичких појмова, као и за праћење и вредновање резултата рада. Формирање навика за коришћење стручне литературе, за истраживачки рад и лично професионално усавршавање. | |||
Исход предмета |
По успешном завршетку овог курса студент би требало да буде способан да: - примењује наставне принципе, методе и облике рада у ВОР-у, - правилно бира дидактичка средства и материјале у функцији развијања математичких појмова; -оптимално користи методичке поступке у формирању и развијању почетних математичких појмова; - припрема и моделује слободне и усмерене активности из различитих математичких тема у виду писаних припрема, -реализује слободне и усмерене активности у свим узрасним групама, -прати и анализира напредовања деце у формирању почетних математичких појмова. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Васпитнообразовни рад на развијању математичких појмова; Циљ и задаци васпитнообразовног рада на развијању математичких појмова; Могућности развијања математичких појмова у предшколским установама; Улога васпитача у процесу стицања математичких знања. Програмски садржај развијања математичких појмова: Релације положаја; Релације величина; Однос дела и целине; Конзервација броја и величина; Развијање појмова временских интервала и релација; Класификација; Серијација; Развијање појма скупа; Подскуп; Празан, једночлан и двочлан скуп; Развијање појма пар; Упоређивање скупова по квантитету; Увођење појма природног броја и структуре броја; Појам бројевног низа; Редни бројеви; Криве, праве, отворене, затворене линије;Геометријски облици у равни; Геометријска тела; Мерење и мере. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Осмишљавање методичких поступака, моделовање и извођење усмерених активности из области развијања почетних математичких појмова, писање припрема за усмерене активности, методичка анализа и вредновање резултата. | |||
Литература | ||||
1 | Егерић М.: Матодика развијања почетних математичких појмова, Учитељски факултет, Јагодина, 2009. | |||
2 | Шимић, Г. Игром до математике, Шабац, 2000. | |||
3 | Шимић, Г.: Методика развоја почетних математичких појмова II, Графика, Шабац, 2007. | |||
4 | Какашић, С. Методика математике, Виша школа за образовање васпитача, Сремска Митровица, 2000. | |||
5 | Каменов, Е.: Математичке активности, Нови Сад,1999. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Садржај овог предмета реализује се у облику разговора, дискусије, полемике, моделовања писаних припрема за одржавање усмерених активности. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 40 | Завршни испит | 60 | |
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||
практична настава | 20 | усмени испит | 60 | |
колоквијуми | практични део испита | |||
семинари | завршна активност | |||
512816Д / 512816D
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Социјална педагогија | |||
Наставник (за предавања) | Бисера С. Јевтић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Горан Д. Пљакић | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са развојним токовима Социјалне педагогије; њеним интердисциплинарним карактером и подручјем проучавања и деловања. Упознавање студената са ширим појмовима социјалног укључивања, ресоцијализације и социјализације као и подручјима деловања социјалне педагогије, са дисоцијалним педагошким појавама, њиховим третманом и превенцијом | |||
Исход предмета |
Анализирање и процењивање холистичке социјалне условљености педагошких појава, као и припрема за рад и истраживање у области социјалне педагогије. Поседовање компетенција за препознавање, разумевање и третман дисоцијалних педагошких појава, оспособљеност за анализу социјалних односа и праксеологију у типично педагошким условима, пројектовање врсте комуникације и тимског рада у процесу третмана дисоцијалних педагошких појава, изналажењу позитивних практичних решења за њих, као и оспособљеност за истраживање и проучавање даљег развоја социјално-педагошке теорије и праксе кроз процену, критику и проверу. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
1. Подручја проучавања и деловања социјалне педагогије; 2. Однос социјалне педагогије и сродних научних дисциплина. Интердисциплинарност социјалне педагогије; 3. Професионални идентитет социјалних педагога, 4. Социјалне компетенције; 5. Социјална природа васпитања и мобилност појединца у структури друштва; 6. Социјални облици и појаве васпитног деловања у породици, школи, групи вршњака, слободном времену, медијима, јавним установама; 7. Поремећаји у понашању младих; Дисоцијалност младих; 8. Процеси социјализације, 9. Педагошка виктимологија: преоптерећеност ученика, школске фобије, изостајање са наставе, насиље, агресивност – узроци, последице, терапија, превенција; 10. Подстицање просоцијалног понашања, 11. Превенција поремећаја у социјалном понашању младих, 12. Академски селф-концепт и вршњачко насиље, 13. Положај неуспешног ученика у мрежи односа у школи, 14. Афирмација моралних вредности, 15. Социјална заштита деце и породице. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | У реализацији практичне наставе, вежби, активно учествују студенти уз менторско вођење наставника. Она подразумева проблемско излагање, расправе, сучељавање мишљења и презентације индивидуалних и групних пројеката. | |||
Литература | ||||
1 | Кнежевић-Флорић, О. (2007): Основе социјалне педагогије, Нови Сад: СПД Војводине. | |||
2 | Bouillet, D., Узелац, С. (2007): Основе социјалне педагогије, Школска књига, Загреб: Школска књига. | |||
3 | Јевтић, Б. Кнежевић-Флорић, О. (2011): Изазови социјално-педагошке делатности, Ниш: Филозофски факултет. | |||
4 | Крњајић, С. (2002): Социјални односи и образовање, Београд: ИПИ. | |||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 65 | Завршни испит | 35 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 15 | |
практична настава | 10 | усмени испит | 20 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | 15 | |||
512716П / 512716P
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Методика развоја говора 2 | |||
Наставник (за предавања) | Тодоров Б. Весна | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Тодоров Б. Весна | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | Положен испит из предмета Методика развоја говора 1 | |||
Циљ предмета |
Оспособљавање студената за стално подстицање активности деце у говору у циљу њиховог свестраног развоја; оспособљавање студената за планирање и припрему усмерених активности; оспособљавање за извођење усмерених активности; оспособљавање за евалуацију усмерених активности из области развоја говора у вртићима; оспособљавање студената за самостално тражење најбољих метода, облика и радно-игровних средстава у раду на развоју говора деце; оспособљавање за практиковање свих функција говора на игровном плану. | |||
Исход предмета |
Студенти треба да познају: циљеве и задатке овог предмета, планирање рада, организацију усмерених активности, принципе, методе и облике рада и радно-игровна средства у развоју говора деце; да практикују говорне активности у којима се пружа могућност за развој говорних и симболичких способности деце; да показују педагошке ситуације у којима је у првом плану развој маште, разноврсна употреба говора, играње улога, драмско извођење, замишљање и сл.; да поштују локални говор детета и стрпљиво и полако нуде и речи књижевног говора; да помажу, допуњују и проширују исказе деце; да стварају ведро расположење, негују хумор и активно учествују кад дође ред на њих. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Коришћење текстова књижевности за децу у раду на развоју говора деце (избор дела, припрема васпитача и деце за обраду, обрада); Корелација садржаја развоја говора и других области - подручја рада у вртићу (упознавање околине, почетних математичких појмова, ликовно, музичко и физичко васпитање). | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Самостални рад студената у писању припрема за усмерене активности и осмишљавању језичких игара; Студенти осмишљавању и реализују усмерене активности из развоја говора и приказују говорне ситуације погодне за остваривање говорних садржаја. | |||
Литература | ||||
1 | Група аутора. (1997): Корак по корак 2. Београд: Креативни центар. | |||
2 | Ивановић, Р. (1997): Говорне радионице за рад са децом од 3 до 7 година. Београд: Алтера. | |||
3 | Ивановић, Р. (1999): Значење речи: говорно-мисаоне активности. Београд: Алтера. | |||
4 | Матић, Р. (1990): Игре и активности деце. Београд: Нова просвета. | |||
5 | Шаин, М. (2005): Сопственим искуством до знања: активности за децу од 4 до 7 година. Београд:Завод за уџбенике и наставна средства. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе |
Савремене наставне методе. Дискусије. Презентације. Драматизације и импровизације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 25 | Завршни испит | 75 | |
активност у току предавања |
писмени испит | |||
практична настава | 15 | усмени испит | ||
колоквијуми | практични део испита | |||
семинари | 10 | завршна активност | 75 | |
512616Д / 512616D
Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Педагогија слободног времена | |||
Наставник (за предавања) | Липовац М. Власта | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Пљакић Д. Горан | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са педагошким аспектима слободног времена као друштвене појаве; оспособити студенте да промовишу и унапређују културу слободног времена, те да унапређују васпитање у слободном времену и за слободно време. | |||
Исход предмета |
Оспособљеност студената за самостално проучавање и истраживање слободног времена, даље унапређивање и практична примена сазнања о могућностима васпитања за слободно време и у слободном времену. |
|||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
1.Педагогија слободног времена – педагошка научна дисциплина; 2. Науке о слободном времену; 3. Слободно време као савремена друштвена појава; 4. Слободно време и култура; 5. Слободно време и образовање; 6. Слободно време као андрагошки проблем; 7. Слободно време и вредносне оријентације; 8. Ваннаставне и ваншколске активности ученика у слободном времену; 9. Личност и слободно време; 10. Фактори организовања и провођења слободног времена; 11. Активности слободног времена и њихова класификација; 12. Унапређивање васпитања за слободно време и у слободном времену; 13. Рационално кориштење слободног времена;14. Место и улога педагога у креирању садржаја слободног времена и 15. Педагог и истраживање слободног времена. | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | 1.Педагогија слободног времена – педагошка научна дисциплина; 2. Науке о слободном времену; 3. Слободно време као савремена друштвена појава; 4. Слободно време и култура; 5. Слободно време и образовање; 6. Слободно време као андрагошки проблем; 7. Слободно време и вредносне оријентације; 8. Ваннаставне и ваншколске активности ученика у слободном времену; 9. Културне активности; 10. Фактори организовања и провођења слободног времена; 11. Трибине и слободно време у домовима; 12. Спортске активности и путовања; 13. Рационално кориштење слободног времена; | |||
Литература | ||||
1 | Бранковић, Д. и Микановић, Б. (2010). Вредносне оријентације и слободно време. У зборнику Култура и образовање – детерминанте друштвеног прогреса. Бања Лука: Филозофски факултет. | |||
2 | Будимир-Нинковић, Г. (2008). Педагогија слободног времена. Јагодина: Педагошки факултет. | |||
3 | Грандић, Р. (1999). Слободно време и култура младих. Нпови Сад: Филозофски факултет. | |||
4 | Јешић, Д. (2000). Породица и слободно време. Ужице: Учитељски факултет. | |||
5 | Микановић, Б. (2010). Педагошки аспекти слободног времена. У чаоспису Радови, бр. 12. стр. 163-177. Бања Лука: Филозофски факултет | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
вербалне; партиципативне; кооперативне; интерактивне; методе самосталног рада; методе вежбања, асоцијативно учење, интерактивна настава са елементима респонсибилне наставе | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 70 | Завршни испит | 30 | |
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||
практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
колоквијуми | 30 | |||
семинари | 20 | |||