Обавештење о јавном увиду (Српски језик и књижевност)

Академија васпитачко-медицинских струковних студија, обавештава сва заинтересована лица да увид у Извештај комисије о пријављеним кандидатима са предлогом за избор у звање вишег предавача за област Српски језик и књижевност, са 100% радним временом, Одсек Крушевац, на одређено време од 5 година, могу извршити у периоду од 03.08. до 17.08.2021. године од 9 до 12 сати у библиотеци Одсека Крушевац и секретаријату Академије.

Обавештење о јавном увиду (Енглески језик)

Академија васпитачко-медицинских струковних студија, обавештава сва заинтересована лица да увид у Извештај комисије о пријављеним кандидатима са предлогом за избор у звање асистента за област Страни језик (Енглески језик), са 100% радним временом, Одсек Крушевац на одређено време од 3 годинe, могу извршити у периоду од 03.08. до 17.08.2021. године од 9 до 12 сати у секретаријату Академије.

Дан студената

Свим студентима Академије васпитачко медицинских струковних студија честитамо Дан студенатa

Дан Академије

Запосленима и студентима честитамо Дан Академије васпитачко медицинских струковних студија

622216Д / 622216D

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Основне струковне студије-први ниво
Назив предмета Развој и права детета
Наставник (за предавања) Томић Н. Катарина
Наставник/сарадник (за вежбе) Манић С. Ивана
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Студенти треба да стекну увид у историјат развоја и различитих права који се односе на дете, Студенти треба да располажу знањем о постојећим Конвенцијама, а нарочито о Конвенцији о правима детета усвојено на генералној скупштини у УН, 20.11.1989 године; Схватање креативног детинства која данас подразумева другачији живот од оног који живе одрасли ; Разумевање утицаја и ефеката средине на развој и права детета ; Схватање разлике између одраслих и деце-потреба преиспитивања односа одраслих према деци и успостављање равнотеже у њиховим односима.
Исход
предмета

По завршетку курса, студенти треба да буду способни да : анализирају разне дечије ситуације; да преузимају конкретне акције у корист дечијих права ; да правилно тумаче прописе из области дечијих права ; да правилно користе терминологију из области дечијих права ; да објасне различита понашања деце у истим ситуацијама ; да примене теоријска знања израдом разних решења, уговора, молби и сл.

Садржај предмета
Теоријска
настава
Појам и свет детињства ; васпитање и уметност ; родитељска љубав-прва школа; време сазревања; поштовање личности детета; учење и пубертет; проблеми одрастања; дете као стваралац; правилан однос према детету; дечији отпор и његово отклањање; утицај штампе и медија на развој детета; права детета у домаћим и међународним документима.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Детињство и права детета; природна права детета; права детета у интерним документима; права детета на индентитет; Конвенција о правима детета; право на живот; најбољи интереси детета; право на опстанак и развој; заштита деце од дискреминације; поштовање мишљења детета; право на образовање, слободно време и културне активности; слобода изражавања и приступ информацијама; право детета припадника мањинске групе
Литература
1 Права детета и здравље, Југословенски центар за права детета, Београд 2000
2 Свет детињства, Нада Глигорић, КЦ, Горњи Милановац
3 Фактори развоја ученикове личности, Радољуб Игњатовић 1980
4 Права детета и међународно право, Југословенски центар за права детета, Београд 2000
5 То је право, пријатељи деце Србије, Сузан Фонтејн, Београд 1995
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Монолошка-Дијалошка(усмено излагање-разговор) ; Метода читања и писања; Илустративна и демостративна метода; Практичне методе; Радионичарска; Форум; Дебата; Проблемска метода
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
15 писмени испит  
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 25    
семинари 20    
 

622116Д / 622116D

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Основне струковне студије-први ниво
Назив предмета Основи визуелних уметности
Наставник (за предавања) Рајковић З. Матија
Наставник/сарадник (за вежбе) Рајковић З. Матија
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Да се студент упознају са појмом визуелне уметности, њеном историјом и врстама; Да се упознају са језиком визуелне комуникације и стекну самосталност у њеној примени; Да усвоје методе естетске анализе визуелних порука и појава
Исход
предмета

Након успешног завршетка курса студент би требало да буде способан да: познаје основне појмове визуелних уметности; тумачи језик визуелних уметности анализира визуелну поруку;примењује визуелни језик; демонстрира способност визуелне комуникације; демонстрира примену адекватних техника и материјала

Садржај предмета
Теоријска
настава
Визуелна уметност (историја визуелних уметности, подела, развој, мултимедија). Језик визуелне комуникације (визуелни и графички знак, основи комуникације, језик, културни образац). Визуелна порука (израда, тумачење, универзалност, циљна група) Естетика визуелне комуникације (методе, облици, примери)
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Композиција (структура визуелне комуникације, порука, поетика, медиј) Ликовни елементи (линија, облик, боја, композиција, репетиција, ритам, текстура, површина..) Визуелна комуникација (визуелни знак, визуелни језик, медиј, културни код..)
Литература
1 Недељковић, С. Графичко обликовање и писмо, ЗУНС, Београд, 1998.
2 Карлаварис, Б. Ликовно васпитање за 1 разред педагошке академије, ЗУНС, Београд,1982
3 Карлаварис, Б. Ликовно васпитање за 2 разред педагошке академије, ЗУНС, Београд,1982
4 Галовић, Б. Ликовна култура, ЗУНС, Београд, 2005
5 Богдановић, К. Теорија форме, ЗУНС, Београд, 1991.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
академско излагање, расправа на унапред најављену тему, писани и практични радови студената, учење откривањем, стварање нових идеја и релација, коришћење мултимедија и интернета
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 30 усмени испит 30
колоквијуми      
семинари 30    
 

622016J / 622016J

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Основне струковне студије-први ниво
Назив предмета Говорне игре
Наставник (за предавања) Весна Б. Тодоров
Наставник/сарадник (за вежбе) Весна Б. Тодоров
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Студент треба да буде упознат са елементарним говорним играма за децу најмлађег узраста; треба да стекне знања о спонтаним говорним играма детета; треба да буде оспособљен за једноставан и правилан говор; треба да зна да допринесе развијању квалитетних комуникативних вештина код деце најмлађег узраста; треба да овлада функционалним и симболичким играма; треба да буде оспособљен да континуирано зна да створи и негује пожељну емоционалну и социјалну климу.
Исход
предмета

Студенти су упознати са елементарним говорним играма за децу најмлађег узраста и стекли су знања о спонтаним говрним играма детета; знају да практикују методичке стратегије и поступке којима се поспешује активно учешће деце на вербалном и невербалном плану; иницирају игре у којима долази до развоја говора деце; учествују у реализацији задатака који воде развоју говора; са успехом сарађују и учествују у размени као партнери, модели, процењивачи и тумачи дечјих вербалних исказа; организују педагошке ситуације у којима пружају деци могућност да говоре појединачно, али и да врше размене унутар различитих група (парови деце, тријаде, групе са већим бројем деце и сл.).

Садржај предмета
Теоријска
настава
Социјални карактер говора; Важност практично-ситуационе комуникације за појаву првих речи и вербална активност; Говорне игре за децу најмлађег узраста; Комуникативна и игровна постигнућа; Играње, креирање, истраживање сопствених моћи говора и језика; Развој и неговање игровног понашања као једног од начина развоја говора и вештине комуницирања.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Предлози активности и радионица за рад на развоју говора, којима студенти, будући васпитачи, могу обогатити своје васпитно деловање. Активности су тематски разнолике, а акценат је углавном стављен на успостављање доброг контакта са дететом и децом и на развој игровног понашања.
Литература
1 Марјановић, А. и сар. (1990): Дечје језичке игре. Београд.Сарајево: Завод за уџбенике и наставн средства-Свјетлост.
2 Ивановић, Р. (1997): Говорне радионице. Београд: Алтера.
3 Ивановић, Р. (2003): Разменом до речи. Београд: Алтера.
4 Група аутора (2009): Корак по корак 1. Београд: Креативни центар.
5 Каменов, Е. (2010): Ризница игара (игре из свих времена, за сваку прилику). Нови Сад: Драгон.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2      
Методе
извођења
наставе
Савремене наставне методе. Интерактивно учење. Презентације. Активне студентске радионице.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 50 Завршни испит 50
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 20+20 усмени испит 50
колоквијуми      
семинари      
 

621816П / 621816P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Основне струковне студије-први ниво
Назив предмета Педагошка документација
Наставник (за предавања) Милосављевић Ј. Ружица
Наставник/сарадник (за вежбе) Пљакић Д. Горан
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 3 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената са основном педагошком документацијом у предшколској установи, њеном сврхом и значајем за васпитаче, децу и родитеље; Упознавање студената са поступцима за посматрање дечјег понашања и праћење развоја, изворима и начинима прикупљања података о деци и регистровања запаженог о дечијем развоју и понашању; Развијање способности студената за вођење педагошке документације и вештина потребних за планирање, рефлексију, евалуацију и самоевалуацију рада на основу документације. Упознавање студената са Конвенцијом о правима детета и законском регулативом у области предшколског васпитања и образовања.
Исход
предмета

Након завршеног курса студенти би требало да: Тумаче и резимирају основне ставке из Конвенције о правима детета и законске регулативе у области предшколског васпитања и образовања; Објашњавају основне критеријуме везане за начин вођења педагошке документације и изводе закључке о њеној сврси и значају за васпитаче, децу и родитеље; Описују могућности и начине прикупљања података о деци и регистровања запаженог о дечијем развоју и понашању;Примењују поступке за посматрање дечјег понашања и праћење развоја кроз израђивање портфолија и анализирају податке и прилоге из портфолија приликом давања мишљења о деци; Критички анализирају начин на који је уређена и на који се води Књига рада васпитача: документација о планирању и програмирању васпитно-образовног рада и неге деце (годишње, месечно и дневно планирање), о сарадњи са родитељима, друштвеном заједницом и основном школом, о стручном усавршавању и професионом развоју; Умеју да примењују инструменте за праћење и (само)евалуацију рада у прешколској установи.

Садржај предмета
Теоријска
настава
Конвенција о правима детета; Закон о предшколском васпитању и образовању и Закон о друштвеној бризи о деци. Сврха и значај педагошке документације: за планирање и програмирање васпитно-образовног рада, за евалуацију и самоевалуацију; Инструменти за евалуацију и самоевалуацију рада; Поступци за посматрање дечјег понашања и праћење индивидуалног развоја; Извори и начини прикупљања података о деци; Портфолио; Поверљивост података о деци; Књига рада васпитача; Евиденција сарадње са породицом, друштвеном заједницом и основном школом. Евиденција стручног усавршавања и професионалног развоја васпитача.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Анализа основних ставки Конвенције о правима детета; Анализа законске регулативе у области васпитања и образовања; Документација установе и начин вођења документације; Сврха и значај документације за васпитаче, децу и родитеље; Поступци за посматрање дечјег понашања и праћење развоја; Извори података о деци (цртежи, радови, фотографије, аудио и видео записи), начини прикупљања података о деци и регистровање запаженог о дечијем развоју и понашању; Инструменти за праћење развоја и евалуацију постигнућа деце (евиденционе и чек листе, скале процене, протоколи систематског посматрања). Инструменти за евалуацију и самоевалуацију рада. Поверљивост података о деци; Евиденција сарадње са породицом, друштвеном заједницом и основном школом. Евиденција стручног усавршавања и професионалног развоја васпитача. Групна критичка рефлексија уз фото и/или видео документацију; Реализација протокола праћења активности у вртићу; Презентација групних пројеката – израда портфолија.
Литература
1 Zakon o predškolskom vaspitanju i obrazovanju, Sl.glasnik RS br. 18/2010.
2 Pravilnik o opštim osnovama predškolskog programa (2006): (str. 14-18; 50-58;70-74.)
3 Kamenov, E. (2006). Vaspitno-obrazovni rad u dečjem vrtiću. Novi Sad: Dragon. (str.170-244)
4 Bennett, M., Madigan, I., Radulović, L. & Miškeljin, L. (2013). Vodič za samovrednovanje u predškolskim ustanovama. Beograd: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
5 "Vučković Šahović, N (Ur.). (2011). Prava deteta u međunarodnim dokumentima. Zaštitnik građana; Poverenik za zaštitu ravnopravnosti. Beograd: Radunić. "
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Метода усменог излагања (академска предавања); Метода разговора (дискусија-полемика, дебата, олуја идеја); Метода писања – метода писмених радова; Илустративно-демонстративна метода; Проблемска метода; Егземпларна метода; Радионичарски метод (едукативне радионице); Методе практичних радова; Метода истраживачких радова - Пројект метода.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 50 Завршни испит 50
активност у току
предавања
15 писмени испит 50
практична настава 15 усмени испит  
колоквијуми      
семинари 20    
 

621716П / 621716P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Основне струковне студије-први ниво
Назив предмета Рад са даровитима
Наставник (за предавања) Катарина Н. Томић
Наставник/сарадник (за вежбе) Тамара С. Ђорђевић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 3 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање студената са савременим концепцијама у проучавању даровитости, креативности и талената код деце. Oспособљавање за препознавање даровитости на предшколском и школском узрасту и адекватан рад са даровитом децом. Упознавање студената са структуром и доменима даровитости. Представљање основних педагошких стратегија у подстицању даровитости и креативности деце. Развијање мотивације за рад са даровитом и талентованом децом. Оспособљавање студената за уочавање и модификовање фактора који могу негативно утицати на развој даровитости, креативности и талената код деце.
Исход
предмета

По завршетку курса студенти би требало да: -познају и самостално користе методе и технике ране педагошке дијагностике даровитости; - поседују вештине уочавања раних знакова даровитости код деце; - препознају структуру и појавне облике интелектуалне, уметничке и психомоторне даровитости; - самостално израђују прилагођена васпитно-образовна средства за стимулацију развоја даровите деце; -поседују вештине самосталног креирања флексибилних и креативних методичких приступа у раду са даровитом децом у васпитној групи; - буду оспособљени за тимски рад и сарадњу са релевантним стручњацима у васпитној установи и ван ње, као и са родитељима даровите деце.

Садржај предмета
Теоријска
настава
Појам даровитости, дефиниција и терминологија. Савремене концепције даровитости. Интелигенција и способности. Структура и домени даровитости. Рана идентификација даровитости. Социјалне и емоционалне потребе даровите деце. Педагошке стратегије подстицања даровитости. Метакогниција и њен значај у проучавању даровитости. Породица као фактор подстицања даровитости. Тимски рад у откривању и подстицању даровитости. Развијање креативности код деце предшколског узраста. Даровитост и мотивација. Даровитост и подбацивање. Рани развој моторике и даровитост. Васпитно-образовни рад са даровитом децом.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Однос према даровитости у различитим културама и епохама. Рад Термана, Таненбаума, Стернберга и Гарднера - критички осврт. Теорије интелигенције - практичне импликације. Концепт вишеструких способности и његов значај за васпитни рад. Методе ране педагошке дијагностике даровитости - скале процене, чек-листе, тестови. Даровитост као стигма - социјално одбацивање и емоционални проблеми даровите деце. Методе и технике подстицања уметничке, језичке, моторичке и опште интелектуалне даровитости деце предшколског узраста. Развијање метакогнитивних стратегија код предшколске деце. Улога родитеља у препознавању и подстицању даровитости код деце. Чланови стручног тима за препознавање и подстицање даровитости - улоге и модели сарадње. Структура и развој дивергентног мишљења код деце - практичне импликације за развој креативности у различитим сферама активности. Развој унутрашње мотивације, усмерености и истрајности код деце. Фактори подбацивања даровитог детета - лични и социјални. Значај раног моторног развоја за предикцију потенцијалне даровитости. Индивидуализација рада и диференцијација захтева, методе акцелерације и обогаћивања васпитно-образовног рада у вртићу.
Литература
1 Гојков, Г. Рана идентификација даровитости. Вршац: ВШОВ, 2002.
2 Гојков, Г. Дидактика даровитих. Вршац: ВШОВ, 2008.
3 Алтарас, А. Даровитост и подбацивање. Београд: Институт за психологију, 2006.
4 Цветковић-Лај, Ј. Ја хоћу и могу више. Загреб: Алинеа, 2002.
5 Максић, С. Како рпепознати даровитог ученика. Београд: Институт за педагошка истраживања, 1993.
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Екс катедра. Менторски рад. Рад у малим групама. Индивидуалан рад. Интерактивне методе. Дискусија. Дијалог. Самосталан истраживачки рад. Акционо истраживање.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
10 писмени испит  
практична настава 15 усмени испит 30
колоквијуми 30    
семинари 15