110216П/ 110216P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Енглески језик I
Наставник (за предавања) Зорица Д. Јовичић
Наставник/сарадник (за вежбе) Зорица Д. Јовичић
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Овладавање стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области; стицање вештина различитих врста читања на страном језику; овладавање вештином писања извештаја, приказа и сажетака на страном језику; побољшање вештине усменог излагања стручног садржаја у оквиру обрађених тема
Исход
предмета
Студенти би требало да: 1) владају обрађеном стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области и да је користе у исходима осталих циљевa; 2) овладају вештином интензивног читања стручног текста; 3) побољшаjу већ постојеће вештине екстензивног и површног читања стручног текста; 4) овладају вештином концизног усменог излагања на тему из области струке; 5) буду у стању да напишу извештај, приказ и сажетак на стручну тему; 6) слушају и разумеју кратко излагање из стручне области
Садржај предмета
Теоријска
настава
Интензивна обрада текстова из следећих области: 1) дечија психологија, 2) педагогија, 3) теме из свакодневног живота и рада васпитача као и 4) одабране граматичке јединице. Из ових области издвајају се лексичке и граматичке јединице у складу са циљевима предмета. У оквиру ових тема развијају се елементи вештина читања, писања, говора и слушања чији је садржај наведен у садржају практичне наставе
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Развијање вештина: 1) слушање (праћење упутстава, тражење појединачне информације, општи садржај), 2) читања (неколико врста читања, интензивно и екстензивно), 3) говора (парцијалног и обједињеног исказа: трансакција, кратки исказ, приказ, извештај и аргуменат) и 4) писања (сложена реченица, параграф, дискурс маркери, аргумент, извештај и нарација). Уз то студенти вежбају одређене граматичке јединице као подршку за остале говорне вештине.
Литература
1 Енглески језик, приручник (у припреми) на основу постојећег приручника др Зорица Јовичић
2 Збирка лектира на енглеском језику из школске библиотеке
3 Граматика енглеског језика по избору студента
4  
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
Интензивна и екстензивна обрада текстова кроз предавања и вежбања, као и индивидуални рад. Метода предавања, структурираног вежбања и рада са текстом, метода самосталног рада.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 30 Завршни испит 70
активност у току
предавања
30 писмени испит 30
практична настава   усмени испит 40
колоквијуми      
семинари      
 

110117МС / 110117MS

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)
Врста и ниво студија Мастер струковне студије, други ниво
Назив предмета Савремени предшколски курикулуми
Наставник (за предавања) Видановић Р. Данијела
Наставник/сарадник (за вежбе) Пљакић Д. Горан
Наставник/сарадник (за ДОН)
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов
Циљ
предмета
Упознати студенте са појмом курикулума, предшколског курикулума, специфичностима курикулума наспрам плана и програма, циљевима, исходима и компетенцијама у учењу деце;  Упознати студенте са развојним специфичностима деце пред полазак у школу, те са стратегијама и поступцима којима се може подстицајно деловати на достизање готовости за полазак у школу; Утврђивање начина на које се све деца непосредно припремају за школу, са посебним освртом на припремање за писање и читање; Омогућити студентима да упознају, разматрају, и примењују педагошке тестове којима се утврђује готовост деце за полазак у школу; Упознавање садржаја, облика и резултата сарадње између предшколске установе, основне школе, локалне заједнице и дечјих родитеља у погледу припремања деце за школу
Исход
предмета
Овладати појмовима курикулума, наставног плана;  Разумети важности циљева , исхода и компетенција учења; Организовати и демонстрирати план за реализацију савременог предколског курикулума; Компоновање вештина тимског рада са стручним службама, школом, родитељима, локалном заједницом и оспособњеност студента  да примени теоријска сазнања у варијанти примене А и Б модела у припремном предшколском програму ;
Садржај предмета
Теоријска
настава
 Полазишта   програма васпитно – образовног рада.Циљ предшколског васпитања и образовања.Курикулум, план, циљеви, исходи, компетенције.Сфере развоја, васпитања и учења предшколског детета.Иновирана концепшција вртића.Аспекти развоја личности детета у припремном предшколском програму.Социо – емоционални развој.Физичко и здравствено васпитање.Развој говора, говорног стваралаштва и комуникације ( увођење детета у свет слова и писану реч ).Ја и свет око мене.Математички појмови.Ликовно васпитање.Музичко васпитање.Драмско изражавање.Сарадња са родитељима у припреми деце за полазак у школу.Документација у раду васпитача.Планирање активности у припремном предшколском програму. Евалуација и самовредновање рада.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Практична настава
Садржаји предмета реализују се на вежбема на принципима интерактивног приступа, кроз тимски рад студената, игре улога, дискусије, презентације индивидуалних и групних радова и кроз практичан рад студената у васпитно-образовној институцији. Упоредни курикулум. Инструменти за евалуацију и самоевалуацију.
Литература
1 Каменов, Е. (2006) Васпитно-образовани рад у припремној групи дечјег вртића, Н. Сад : Драгон;
2 Медоуз, С.; Кешдан, А. (2000) Како помоћи деци да уче – прилози когнитивном програму, Београд : ЗУНС
3 Каменов, Е. (1982) Експериментални програми за рано образовање, Београд : ЗУНС
4 Шаин, М., Топић, С., Ђаковић, Н., Божић, Д. и Галић, Б. (2001)Како      припремамо дијете за полазак у школу. Бања Лука: Центар за предшколско васпитање и образовање
5 Подђаков, Н. Н. (1984) Практично мишљење код деце, Београд : ЗУНС
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2
Методе
извођења
наставе
Интерактивна предавања уз коришћење савремених средстава видео презентација. Вежбања – интерактивне методе практичне наставе, семинарски рад, рад у малим групама, компаративне дискусије, тимски рад, индивидуалне и групне презентције.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена 70 Завршни испит поена 30
активност у току
предавања
5 писмени испит
практична настава 10 усмени испит 30
колоквијуми 40
семинари 15

110116П/ 110116P

Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Васпитач деце предшколског узраста
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија Oсновне струковне студије-први ниво
Назив предмета Српски језик
Наставник (за предавања) Марковић С. Ана
Наставник/сарадник (за вежбе) Станисављевић Б. Невена
Наставник/сарадник (за ДОН)  
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) обавезни
Услов  
Циљ
предмета
Развијање љубави према матерњем језику и потребе да се он негује и унапређује; Упознавање језичке структуре матерњег језика; Развијање способности препознавања и систематичне и рационалне примене граматичких правила кроз богатство примера и практичних вежби;Овладавање појмом стандардни језик и упознавање норми стандардног језика на свим нивоима језичког система; Развијање смисла и способности за правилно, течно, економично и уверљиво усмено и писмено изражавање, богаћење речника, језичког и стилског израза
Исход
предмета
"По успешном завршетку курса студенти би требало да буду способни за: Систематску и рационалну примену граматичких правила стандардног језика на свим нивоима језичке структуре; Правилно, течно, економично и уверљиво усмено и писано изражавање и перманентно богаћење властитог речника;Формирање изведених и сложених речи, начин њиховог мењања и усаглашавања по роду, броју и глагола по времену, као и повезивање у правилно структуриране, сложене реченице;Усклађивање сопственог говора са нормама књижевног језика (ортографским, граматичким фонетским, морфолошким, синтаксичким, лексичким); Разрешавање језичких недоумица; Систематизацију и евалуацију сопствених и говорно-језичких искустава других људи"
Садржај предмета
Теоријска
настава
Основни појмови и опште теорије о језику; Историјски развој српског језика: од прасловенског до савременог српског стандардног језика; Стандардни српски језик и дијалекти; Основи стандардне акцентуације; Књижевнојезичка норма и њене врсте; Говорни органи; Фонолошке алтернације и правописне појаве за њих везане; Морфолошки систем и нестандардни облици променљивих речи у дечјем говору и диому средине; Лексика и лексичке норме (архаизми, туђице, неологизми, фразеологизми) ; Синтакса; реченица-појам и дефиниција; Сложена реченица: међусобни однос простих реченица у сложеној; независни (напоредни) односи простих реченица у сложеној; Систем зависних реченица
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Правописне вежбе; Правописни проблеми и недоумице; Увежбавање на тексту фонолошких и морфолошко-творбених законитостиу вези са гласовним алтернацијама; Идентификација и анализа глаголских облика на одабраним текстовима, променљивих и непроменљивих врста речи, различитих лексичких облика; Идентификација и анализа разних типова субјеката и предиката у субјекатско-предикатској реченици на одабраним текстовима, синтагми, независних и зависних реченица
Литература
1 "Станојчић Ж. ; Поповић Љ. (1990). Граматика српског језика(уџбеник за средњу школу). Београд : Завод за уџбенике и наставна средства "
2 Стевановић М. (2004). Граматика српског језика. Београд : Предраг&Ненад
3 Правопис српског језика (1994). Нови Сад: Матица српска
4 Ивић П. (1991). Језички приручник. Београд : РТБ
5 Клајн И. (1987). Речник језичких недоумица. Београд : Нолит
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 1      
Методе
извођења
наставе
"Дијалошка метода - метода разговора;Метода читања и рада на тексту Метода писања;Проблемска метода; Радионичарски метод –Едукативне радионице; Практичне методе – Mетоде практичних aктивности"
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе 70 Завршни испит 30
активност у току
предавања
  писмени испит 20
практична настава 10 усмени испит 10
колоквијуми 60    
семинари      
 

Студенти АВМСС на трећем Конгресу студената струковних студија Србије

У периоду од 03.12. до 06.12.2023 на Златибору је организован, трећи по реду, Конгрес студената струковних студија Србије. Овом Конгресу присуствовали су и студенти Академије васпитачко-медицинских струковних студија Крушевац, Миладиновић Александра председник студентског парламента АВМСС, Марковић Симона (Одсек васпитачких студија Крушевац), Анђелковић Милица, Сунчица Ледизињи (Одсек васпитачких студија Алексинац), Ђорђевић Анђела, Ћирковић Филип, Илић Андрија (Одсек медицинских студија Ћуприја) и Марковић Урош (Одсек техничко технолошких студија Крушевац).

Значај континуираног учења и прилагођавања новим технологијама и трендовима, као кључног фактора за успех у професионалном развоју, био је главна тема овог Конгреса. Узимајући у обзир тренутне трендове,  улогу високих струковних школа у припреми студената за реалне захтеве тржишта рада представници СКАССС-а су изабрали адекватне предаваче који су током трајања Конгреса преносили своја знања и искуства. Предавања су била испуњена практичним саветима и примерима, што је допринело бољем разумевању изазова и прилика које стоје пред студентима након завршетка школовања.

„Присуство на трећем конгресу студената струковних студија Србије, за нас било је од великог значаја. У току самог конгреса, приликом излагања предавача сазнали смо доста тога што би било одвеликог значаја за наше даље усавршавање. Изузев самих предавања, боравак на Златибору представљао је прави одмор за студенте наше Академије, где смо се упознали међусобно, и заједно смо обилазили знаменитости ове прелепе планине“, истакла је Александра Миладиновић, Председник студентског парламента.

„Сматрамо да треба пружити могућност што већем броју студената наше Академије да посећују конгресе и едукативне радионице. Сложили смо се да је потребно да и ми сами организујемо више промотивних и едукативних активности у сваком од одсека јер је усавршавање једини начин да на крају студија имамо више искуства, компетитивну предност у запошљавању али и вољу за целоживотним учењем“, закључак је свих студената.

Конгрес је успешно одржан, очекивања наших студената испуњена, и надамо се да ће своје икуство поделити са својим колегама и тако их подстаћи да се и они у будућности ангажују и улажу у себе и своје образовање.


Основне струковне студије – Струковна медицинска сестра [2020.]

Р.бр. Шифра предмета Назив предмета Б Тип Активна настава Остали часови ЕСПБ
П В ДОН ИР
ПРВА ГОДИНА
1 19.СМ1101 Анатомија и физиологија 1 СС 3 2 0 0 0 5
2 19.СМ1102 Енглески језик 1 АО 3 2 0 0 0 4
3 19.СМ1103 Психологија 1 АО 3 0 0 0 0 4
4 19.СМ1104 Здравствено васпитање 1 СС 3 2 0 0 0 5
5 19.СМ1105 Увод у здравствену негу и савремено сестринство 1 СС 3 2 0 0 0 5
6 19.СМIB01 Изборни блок 1 (бира се 1 од 2) 1 3 0 0 0 0 5
19.СМ1106 Педагогија 1 АО 3 0 0 0 0 5
19.СМ1107 Здравствено и социјално законодавство 1 АО 3 0 0 0 0 5
7 19.СМ1208 Здравствена нега 2 СА 3 2 0 0 0 5
8 19.СМ1209 Фармакологија 2 СС 3 2 0 0 0 3
9 19.СМ1210 Комуникације и етика у сестринству 2 АО 3 2 0 0 0 4
10 19.СМ1211 Принципи исхране и дијететика 2 СС 3 2 0 0 0 4
11 19.СМ1212 Информатика 2 АО 3 3 0 0 0 5
12 19.СМIB02 Изборни блок 2 (бира се 1 од 2) 2 3 0 0 0 0 5
19.СМ1213 Биохемија 2 СС 3 0 0 0 0 5
19.СМ1214 Микробиологија са имунологијом 2 СС 3 0 0 0 0 5
13 19.СМLP01 Летња пракса 1 2 СА 0 0 0 0 18 2
14 19.СМSP01 Стручна пракса 1 2 СА 0 0 0 0 31 4
ДРУГА ГОДИНА
15 19.СМ2315 Интерна медицина са патологијом 3 СС 3 0 0 0 0 5
16 19.СМ2316 Превентивна медицина 3 СС 3 2 0 0 0 5
17 19.СМ2317 Гинекологија и акушерство 3 СС 3 0 0 0 0 4
18 19.СМ2318 Педијатрија 3 СС 2 0 0 0 0 3
19 19.СМ2319 Инфектологија са здравственом негом 3 СА 3 2 0 0 0 4
20 19.СМIB03 Изборни блок 3 (бира се 1 од 2) 3 3 2 0 0 0 5
19.СМ2320 Неурологија са здравственом негом 3 са 3 2 0 0 0 5
19.СМ2321 Здравствена нега особа са инвалидитетом 3 СА 3 2 0 0 0 5
21 19.СМ2422 Хирургија са ортопедијом 4 СС 3 0 0 0 0 5
22 19.СМ2423 Здравствена нега у педијатрији 4 СА 3 2 0 0 0 4
23 19.СМ2424 Психијатрија 4 СС 2 0 0 0 0 3
24 19.СМ2425 Здравствена нега у гинекологији и акушерству 4 СА 3 2 0 0 0 4
25 19.СМ2426 Здравствена нега у интерној медицини 4 СК 3 2 0 0 0 5
26 19.СМIB04 Изборни блок 4 (бира се 1 од 2) 4 3 2 0 0 0 5
19.СМ2427 Биофизика и основи радиологије 4 СС 3 2 0 0 0 5
19.СМ2428 Основи рехабилитације 4 СС 3 2 0 0 0 5
27 19.СМLP02 Летња пракса 2 4 СА 0 0 0 0 15 2
28 19.СМSP02 Стручна пракса 2 4 СА 0 0 0 0 39 6
ТРЕЋА ГОДИНА
29 19.СМ3529 Здравствена нега у хирургији 5 СК 3 2 0 0 0 6
30 19.СМ3530 Интегративна онкологија 5 СС 3 2 0 0 0 4
31 19.СМ3531 Организација здравствене неге са менаџментом 5 СС 3 2 0 0 0 4
32 19.СМ3532 Увод у методологију истраживања 5 АО 3 2 0 0 0 4
33 19.СМIB05 Изборни блок 5 (бира се 1 од 2) 5 3 2 0 0 0 4
19.СМ3533 Дерматовенерологија са здравственом негом 5 СА 3 2 0 0 0 4
19.СМ3534 Здравствена нега старих 5 СА 3 2 0 0 0 4
34 19.СМIB06 Изборни блок 6 (бира се 1 од 2) 5 3 2 0 0 0 5
19.СМ3535 Интегративна здравствена и социјална заштита 5 СС 3 2 0 0 0 5
19.СМ3536 Заштита менталног здравља 5 СС 3 2 0 0 0 5
35 19.СМ3637 Здравствена нега у психијатрији 6 СА 3 2 0 0 0 4
36 19.СМ3638 Примарна здравствена заштита са здравственом негом 6 СА 3 3 0 0 0 5
37 19.СМ3639 Палијативно збрињавање 6 СА 3 2 0 0 0 4
38 19.СМ3640 Комплементарна и традиционална медицина 6 СС 3 0 0 0 0 2
39 19.СМIB07 Изборни блок 7 (бира се 1 од 2) 6 3 2 0 0 0 6
19.СМ3642 Кућна нега 6 СА 3 2 0 0 0 6
19.СМ3643 Мултидисциплинарна интензивна нега 6 СА 3 2 0 0 0 6
40 19.СМLP03 Летња пракса 3 6 СА 0 0 0 0 9 2
41 19.СМSP03 Стручна пракса 3 6 СА 0 0 0 0 20 5
42 19.СМPZR Предмет завршног рада 6 СА 0 0 0 10 0 2
43 19.СМZR Завршни рад 6 СА 0 0 0 0 10 3

 

Списак пријављених кандидата за избор чланова Студентског Парламента

Свечана додела индекса Одсек Алексинац

У уторак, 05. октобра 2021. године уприличен је свечани дочек за за бруцоше у Академији васпитачко-медицинских струковних студија одсека Алексинац. У години јубилеја када одсек слави 150 година постојања уписано је *** струковних васпитача за рад у предшколским установама. Руководилац одсека Игор Петровић обратио се студентима и пожелео им срећан почетак школовања, упознајући их са предметним наставницима и организацијом рада у првом семестру. Поштујући све мере заштите за спречавање ширења болести COVID-19, студенти су подељени у групе и уручени су им индекси.