Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
Изборно подручје (модул) | ||||
Врста и ниво студија | Oсновне струковне студије-први ниво | |||
Назив предмета | Енглески језик I | |||
Наставник (за предавања) | Зорица Д. Јовичић | |||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Зорица Д. Јовичић | |||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
Услов | ||||
Циљ предмета |
Овладавање стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области; стицање вештина различитих врста читања на страном језику; овладавање вештином писања извештаја, приказа и сажетака на страном језику; побољшање вештине усменог излагања стручног садржаја у оквиру обрађених тема | |||
Исход предмета |
Студенти би требало да: 1) владају обрађеном стручном терминологијом на страном језику из релевантних научних области и да је користе у исходима осталих циљевa; 2) овладају вештином интензивног читања стручног текста; 3) побољшаjу већ постојеће вештине екстензивног и површног читања стручног текста; 4) овладају вештином концизног усменог излагања на тему из области струке; 5) буду у стању да напишу извештај, приказ и сажетак на стручну тему; 6) слушају и разумеју кратко излагање из стручне области | |||
Садржај предмета | ||||
Теоријска настава |
Интензивна обрада текстова из следећих области: 1) дечија психологија, 2) педагогија, 3) теме из свакодневног живота и рада васпитача као и 4) одабране граматичке јединице. Из ових области издвајају се лексичке и граматичке јединице у складу са циљевима предмета. У оквиру ових тема развијају се елементи вештина читања, писања, говора и слушања чији је садржај наведен у садржају практичне наставе | |||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Развијање вештина: 1) слушање (праћење упутстава, тражење појединачне информације, општи садржај), 2) читања (неколико врста читања, интензивно и екстензивно), 3) говора (парцијалног и обједињеног исказа: трансакција, кратки исказ, приказ, извештај и аргуменат) и 4) писања (сложена реченица, параграф, дискурс маркери, аргумент, извештај и нарација). Уз то студенти вежбају одређене граматичке јединице као подршку за остале говорне вештине. | |||
Литература | ||||
1 | Енглески језик, приручник (у припреми) на основу постојећег приручника др Зорица Јовичић | |||
2 | Збирка лектира на енглеском језику из школске библиотеке | |||
3 | Граматика енглеског језика по избору студента | |||
4 | ||||
5 | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе |
Интензивна и екстензивна обрада текстова кроз предавања и вежбања, као и индивидуални рад. Метода предавања, структурираног вежбања и рада са текстом, метода самосталног рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | 30 | Завршни испит | 70 | |
активност у току предавања |
30 | писмени испит | 30 | |
практична настава | усмени испит | 40 | ||
колоквијуми | ||||
семинари | ||||
Студенти АВМСС на трећем Конгресу студената струковних студија Србије
У периоду од 03.12. до 06.12.2023 на Златибору је организован, трећи по реду, Конгрес студената струковних студија Србије. Овом Конгресу присуствовали су и студенти Академије васпитачко-медицинских струковних студија Крушевац, Миладиновић Александра председник студентског парламента АВМСС, Марковић Симона (Одсек васпитачких студија Крушевац), Анђелковић Милица, Сунчица Ледизињи (Одсек васпитачких студија Алексинац), Ђорђевић Анђела, Ћирковић Филип, Илић Андрија (Одсек медицинских студија Ћуприја) и Марковић Урош (Одсек техничко технолошких студија Крушевац).
Значај континуираног учења и прилагођавања новим технологијама и трендовима, као кључног фактора за успех у професионалном развоју, био је главна тема овог Конгреса. Узимајући у обзир тренутне трендове, улогу високих струковних школа у припреми студената за реалне захтеве тржишта рада представници СКАССС-а су изабрали адекватне предаваче који су током трајања Конгреса преносили своја знања и искуства. Предавања су била испуњена практичним саветима и примерима, што је допринело бољем разумевању изазова и прилика које стоје пред студентима након завршетка школовања.
„Присуство на трећем конгресу студената струковних студија Србије, за нас било је од великог значаја. У току самог конгреса, приликом излагања предавача сазнали смо доста тога што би било одвеликог значаја за наше даље усавршавање. Изузев самих предавања, боравак на Златибору представљао је прави одмор за студенте наше Академије, где смо се упознали међусобно, и заједно смо обилазили знаменитости ове прелепе планине“, истакла је Александра Миладиновић, Председник студентског парламента.
„Сматрамо да треба пружити могућност што већем броју студената наше Академије да посећују конгресе и едукативне радионице. Сложили смо се да је потребно да и ми сами организујемо више промотивних и едукативних активности у сваком од одсека јер је усавршавање једини начин да на крају студија имамо више искуства, компетитивну предност у запошљавању али и вољу за целоживотним учењем“, закључак је свих студената.
Конгрес је успешно одржан, очекивања наших студената испуњена, и надамо се да ће своје икуство поделити са својим колегама и тако их подстаћи да се и они у будућности ангажују и улажу у себе и своје образовање.
Основне струковне студије – Струковна медицинска сестра [2020.]
Р.бр. | Шифра предмета | Назив предмета | Б | Тип | Активна настава | Остали часови | ЕСПБ | |||
П | В | ДОН | ИР | |||||||
ПРВА ГОДИНА | ||||||||||
1 | 19.СМ1101 | Анатомија и физиологија | 1 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
2 | 19.СМ1102 | Енглески језик | 1 | АО | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
3 | 19.СМ1103 | Психологија | 1 | АО | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
4 | 19.СМ1104 | Здравствено васпитање | 1 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
5 | 19.СМ1105 | Увод у здравствену негу и савремено сестринство | 1 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
6 | 19.СМIB01 | Изборни блок 1 (бира се 1 од 2) | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ1106 | Педагогија | 1 | АО | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ1107 | Здравствено и социјално законодавство | 1 | АО | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
7 | 19.СМ1208 | Здравствена нега | 2 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
8 | 19.СМ1209 | Фармакологија | 2 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 |
9 | 19.СМ1210 | Комуникације и етика у сестринству | 2 | АО | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
10 | 19.СМ1211 | Принципи исхране и дијететика | 2 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
11 | 19.СМ1212 | Информатика | 2 | АО | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
12 | 19.СМIB02 | Изборни блок 2 (бира се 1 од 2) | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ1213 | Биохемија | 2 | СС | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ1214 | Микробиологија са имунологијом | 2 | СС | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
13 | 19.СМLP01 | Летња пракса 1 | 2 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | 2 |
14 | 19.СМSP01 | Стручна пракса 1 | 2 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 31 | 4 |
ДРУГА ГОДИНА | ||||||||||
15 | 19.СМ2315 | Интерна медицина са патологијом | 3 | СС | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
16 | 19.СМ2316 | Превентивна медицина | 3 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
17 | 19.СМ2317 | Гинекологија и акушерство | 3 | СС | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
18 | 19.СМ2318 | Педијатрија | 3 | СС | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
19 | 19.СМ2319 | Инфектологија са здравственом негом | 3 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
20 | 19.СМIB03 | Изборни блок 3 (бира се 1 од 2) | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ2320 | Неурологија са здравственом негом | 3 | са | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ2321 | Здравствена нега особа са инвалидитетом | 3 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
21 | 19.СМ2422 | Хирургија са ортопедијом | 4 | СС | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
22 | 19.СМ2423 | Здравствена нега у педијатрији | 4 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
23 | 19.СМ2424 | Психијатрија | 4 | СС | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
24 | 19.СМ2425 | Здравствена нега у гинекологији и акушерству | 4 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
25 | 19.СМ2426 | Здравствена нега у интерној медицини | 4 | СК | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
26 | 19.СМIB04 | Изборни блок 4 (бира се 1 од 2) | 4 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ2427 | Биофизика и основи радиологије | 4 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ2428 | Основи рехабилитације | 4 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
27 | 19.СМLP02 | Летња пракса 2 | 4 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | 2 |
28 | 19.СМSP02 | Стручна пракса 2 | 4 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 39 | 6 |
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||||||
29 | 19.СМ3529 | Здравствена нега у хирургији | 5 | СК | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 |
30 | 19.СМ3530 | Интегративна онкологија | 5 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
31 | 19.СМ3531 | Организација здравствене неге са менаџментом | 5 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
32 | 19.СМ3532 | Увод у методологију истраживања | 5 | АО | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
33 | 19.СМIB05 | Изборни блок 5 (бира се 1 од 2) | 5 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
19.СМ3533 | Дерматовенерологија са здравственом негом | 5 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
19.СМ3534 | Здравствена нега старих | 5 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | |
34 | 19.СМIB06 | Изборни блок 6 (бира се 1 од 2) | 5 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ3535 | Интегративна здравствена и социјална заштита | 5 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
19.СМ3536 | Заштита менталног здравља | 5 | СС | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
35 | 19.СМ3637 | Здравствена нега у психијатрији | 6 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
36 | 19.СМ3638 | Примарна здравствена заштита са здравственом негом | 6 | СА | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
37 | 19.СМ3639 | Палијативно збрињавање | 6 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
38 | 19.СМ3640 | Комплементарна и традиционална медицина | 6 | СС | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
39 | 19.СМIB07 | Изборни блок 7 (бира се 1 од 2) | 6 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
19.СМ3642 | Кућна нега | 6 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
19.СМ3643 | Мултидисциплинарна интензивна нега | 6 | СА | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
40 | 19.СМLP03 | Летња пракса 3 | 6 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 2 |
41 | 19.СМSP03 | Стручна пракса 3 | 6 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | 5 |
42 | 19.СМPZR | Предмет завршног рада | 6 | СА | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 2 |
43 | 19.СМZR | Завршни рад | 6 | СА | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 3 |
Списак пријављених кандидата за избор чланова Студентског Парламента
Списак пријављених кандидата за избор чланова Студентског Парламента
Списак пријављених кандидата – одсек Алексинац
Списак пријављених кандидата – одсек Крушевац
Списак пријављених кандидата – одсек Ћуприја
Свечана додела индекса Одсек Алексинац
У уторак, 05. октобра 2021. године уприличен је свечани дочек за за бруцоше у Академији васпитачко-медицинских струковних студија одсека Алексинац. У години јубилеја када одсек слави 150 година постојања уписано је *** струковних васпитача за рад у предшколским установама. Руководилац одсека Игор Петровић обратио се студентима и пожелео им срећан почетак школовања, упознајући их са предметним наставницима и организацијом рада у првом семестру. Поштујући све мере заштите за спречавање ширења болести COVID-19, студенти су подељени у групе и уручени су им индекси.