| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
| Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
| Изборно подручје (модул) | ||||
| Врста и ниво студија | Основне струковне студије-први ниво | |||
| Назив предмета | Нега деце са основама педијатрије | |||
| Наставник (за предавања) | Добричић-Чеврљаковић Д. Невенка | |||
| Наставник/сарадник (за вежбе) | Чеврљаковић М. Ива | |||
| Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
| Услов | ||||
| Циљ предмета |
Да студенти стекну основна знања о карактеристикама развоја, овладају вештинама неге и васпитања деце у јаслицама, социјалним и здравственим установама | |||
| Исход предмета |
Оспособљавање студента за континуирану и укупну физичку заштиту дететау јаслицама, социјалним и здравственим установама, третман болесне деце, као и способност да самостално креира активности деце уз давање потребне неге и васпитних инструкција |
|||
| Садржај предмета | ||||
| Теоријска настава |
Елементи система здравствене заштите деце . Природна и вештачка исхрана, нормалан раст и развој, нега детета, дејство особених физичких, социјалних и културних услова у којима дете започиње живот | |||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Јединство здравствене неге и васпитног рада –параметри раста и развоја, третман детета у оспиталним условима, игра као посебна активност значајна за рани развој детета, обука родитеља у контроли неге здравог и болесног детета у кућним условима | |||
| Литература | ||||
| 1 | Маринковић Љ.: Здравствена нега у педијатрији; Г.А.Д. Београд, 2007 | |||
| 2 | Перишић В.,Јанковић Б.: Педијатрија,Уџбеник за студенте медицине ;Медицински факултет Београд 2010 | |||
| 3 | ||||
| 4 | ||||
| 5 | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе |
Предавања, вежбе, презентације, консултације, коришћење домаће и стране литературе, семинарски рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | |
| активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||
| практична настава | 20 | усмени испит | 40 | |
| колоквијуми | 20 | |||
| семинари | 15 | |||