| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
| Студијски програм | Васпитач деце предшколског узраста | |||
| Изборно подручје (модул) | ||||
| Врста и ниво студија | Мастер струковне студије, други ниво | |||
| Назив предмета | Савремени предшколски курикулуми | |||
| Наставник (за предавања) | Видановић Р. Данијела | |||
| Наставник/сарадник (за вежбе) | Пљакић Д. Горан | |||
| Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |
| Услов | ||||
| Циљ предмета |
Упознати студенте са појмом курикулума, предшколског курикулума, специфичностима курикулума наспрам плана и програма, циљевима, исходима и компетенцијама у учењу деце; Упознати студенте са развојним специфичностима деце пред полазак у школу, те са стратегијама и поступцима којима се може подстицајно деловати на достизање готовости за полазак у школу; Утврђивање начина на које се све деца непосредно припремају за школу, са посебним освртом на припремање за писање и читање; Омогућити студентима да упознају, разматрају, и примењују педагошке тестове којима се утврђује готовост деце за полазак у школу; Упознавање садржаја, облика и резултата сарадње између предшколске установе, основне школе, локалне заједнице и дечјих родитеља у погледу припремања деце за школу | |||
| Исход предмета |
Овладати појмовима курикулума, наставног плана; Разумети важности циљева , исхода и компетенција учења; Организовати и демонстрирати план за реализацију савременог предколског курикулума; Компоновање вештина тимског рада са стручним службама, школом, родитељима, локалном заједницом и оспособњеност студента да примени теоријска сазнања у варијанти примене А и Б модела у припремном предшколском програму ; | |||
| Садржај предмета | ||||
| Теоријска настава |
Полазишта програма васпитно – образовног рада.Циљ предшколског васпитања и образовања.Курикулум, план, циљеви, исходи, компетенције.Сфере развоја, васпитања и учења предшколског детета.Иновирана концепшција вртића.Аспекти развоја личности детета у припремном предшколском програму.Социо – емоционални развој.Физичко и здравствено васпитање.Развој говора, говорног стваралаштва и комуникације ( увођење детета у свет слова и писану реч ).Ја и свет око мене.Математички појмови.Ликовно васпитање.Музичко васпитање.Драмско изражавање.Сарадња са родитељима у припреми деце за полазак у школу.Документација у раду васпитача.Планирање активности у припремном предшколском програму. Евалуација и самовредновање рада. | |||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практична настава Садржаји предмета реализују се на вежбема на принципима интерактивног приступа, кроз тимски рад студената, игре улога, дискусије, презентације индивидуалних и групних радова и кроз практичан рад студената у васпитно-образовној институцији. Упоредни курикулум. Инструменти за евалуацију и самоевалуацију. |
|||
| Литература | ||||
| 1 | Каменов, Е. (2006) Васпитно-образовани рад у припремној групи дечјег вртића, Н. Сад : Драгон; | |||
| 2 | Медоуз, С.; Кешдан, А. (2000) Како помоћи деци да уче – прилози когнитивном програму, Београд : ЗУНС | |||
| 3 | Каменов, Е. (1982) Експериментални програми за рано образовање, Београд : ЗУНС | |||
| 4 | Шаин, М., Топић, С., Ђаковић, Н., Божић, Д. и Галић, Б. (2001)Како припремамо дијете за полазак у школу. Бања Лука: Центар за предшколско васпитање и образовање | |||
| 5 | Подђаков, Н. Н. (1984) Практично мишљење код деце, Београд : ЗУНС | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе |
Интерактивна предавања уз коришћење савремених средстава видео презентација. Вежбања – интерактивне методе практичне наставе, семинарски рад, рад у малим групама, компаративне дискусије, тимски рад, индивидуалне и групне презентције. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | поена 70 | Завршни испит | поена 30 | |
| активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||
| практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |
| колоквијуми | 40 | |||
| семинари | 15 | |||